Wij hebben zorg voor ieder ander, met name voor hen die het moeilijker hebben dan wijzelf en dat doen wij door volhardend te zijn in onze betrokkenheid.

Is uw kind straks een actieve burger?

Leren en ontwikkelen houdt natuurlijk niet op na de basisschool. Onze leerlingen moeten ‘later’ als zij (jong)volwassen zijn volop kunnen meedoen in onze samenleving. Wij zien onze school als oefenplaats voor burgerschap en integratie en besteden daarom aandacht aan:

• Democratie: kinderen leren hun mening vormen, leren hoe onze democratie werkt en hoe zij daarin actief kunt deelnemen
  • Participatie: hoe kun je bijdragen aan je eigen leefomgeving en actief meedoen?
  • Identiteit: kinderen leren reflecteren op zichzelf en ontwikkelen een realistisch zelfbeeld